дихателно упражнение тревожност

Дихателно упражнение за успокоение

Това е много лесен и бърз начин за успокоение, който не изисква никакво приготовление! Не са необходими материали, а изпълнението му отнема по-малко от минута. Най-хубавото е, че е подходящо както за деца, така и за възрастни, и може да се прилага навсякъде.

Ето и самото упражнение:
тревожност психолог

Когато изпълнявате упражнението, мозъкът използва постъпващата сензорна и тактилна информация, за да успокои бушуващите емоции и мисли. Няма значение с коя ръка го изпълнявате и от коя страна на ръката, стига да спазвате редуването на вдишване и издишване с достатъчна продължителност (поне 3 секунди). Концентрирайте се върху дишането и усещанията от допира и не избързвайте.

Тази лесна техника ще даде средство за успокоение и саморегулация на детето, дори когато вие не сте наблизо. За целта е необходимо да я отиграете няколко пъти заедно у дома. Би могла да е от ползва както в ситуации на силен гняв и превъзбуда, така и при високи нива на тревога. Упражнението е особено полезно за намаляване на тревожността преди контролно или изпит. Голям плюс за по-големите деца и възрастните е, че изпълнението му може да остане напълно незабелязано от околните.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
С теб

Не пропускайте най-новите статии и предложения за игри! Запишете се за нашия месечен бюлетин като оставите своя имейл: