Цветелина Дакова

Цветелина Дакова

логопед, психолог

Здравейте! Казвам се Цветелина Дакова. Завършила съм бакалавърска степен по “Психология” и магистърска по “Езикова и речева патология”. Професионалният ми интерес е насочен в областта на ранното детско развитие, превенция и терапия, консултиране на родители и близки, на деца с типично и нетипично развитие. Имам опит в индивидуална и групова работа с деца с различни развитийни затруднения. Към момента разширявам интересите и уменията си,  обучавайки се в подхода на семейното консултиране. По метода на системната терапия работя с индивиди, двойки и семейства под супервизия. В своята работата се стремя към изграждане и развитие на пълноценна комуникация между членовете на семейството и заобикалящата ги среда.

 
  • В процес на обучение в метода на фамилната терапия – Институт по фамилна терапия, България
  • Динамично интервю и базови терапевтични умения – “Психодраматична  работилница”
  • Консултиране на смущенията в основните поведения на бебето и малкото дете – психоаналитичен институт  “ТОЛК”
  • Pелационна психомоторика и психомоторни практики  – психоаналитичен институт ”ТОЛК”
  • Кинезиология за деца – фондация “Децата на бъдещето”
  • Биомеханика и терапия на орално-моторни механизми в помощ на говорната артикулация- Обединена терапевтична практика  “Детски истории”
  • Логопедична терапия на оралномоторните и хранителните механизми – Обединена терапевтична практика  “Детски истории”
  • Терапевтични стратегии в логопедичната работа при деца с нарушения в сензорната преработка и двигателното планиране – Обединена терапевтична практика  “Детски истории”
  • Understanding, assessment and integration of primitive reflexes – The Movement program provider traning course, Brain Gum® 
  • Social Pragmatic Disorders –  ”M&G”, Logos ABV, IEEL
  • Sensory processing and praxis – A Total Approach, USA
  • DIR®/Floortime™ 101 – A Total Approach, USA
  • DIR®/Floortime™ 201, provider – A Total Approach, USA
  • Диференцирана оценка, корекция на нарушенията на писмената реч – Р. Йосигива, логопедичен център “Ромел”
  • Диагностика и превенция на езика 3-4 – Ю. Стоянова, Р. Йосифова, М. Поппандова, Р. Нецова, логопедичен център “Ромел”

Всички статии на автора

Сетивна система

Всеки от нас реагира по различен начин на пронизващ шум, леко погалване или силна прегръдка. В следващите редове ще обърнем внимание защо това е така и колко важна е сетивната система и процесите на сензорна интеграция за здравото физическо и психическо разавитие на детето.

Моторика

Често срещаме понятията “груба моторика”, “фина моторика”, “психомоторика”. Какво се крие зад „тях“ и защо трябва да стимулираме моторното развитие?

“Албум със снимки”

Това е игра позната на много родители от срещите с учители и специалисти като „разказ по серия картинки“.

“Цветни макарони”

Една от любимите игри на много деца е нанизването. Реденето на малки и големи мъниста, топчета и форми. Играта с тях е не само забавна, но и развиваща умения и знания. Ето един вариант за нанизване на цветни макарони.

детско двигателно развитие

Движение, знание и емоция

Правилното двигателно развитие повлиява всички аспекти на детското развитие – когнитивно, езиково, социално и емоционално.

С теб

Не пропускайте най-новите статии и предложения за игри! Запишете се за нашия месечен бюлетин като оставите своя имейл: